28 Mayıs 2011 Cumartesi

başka severim..



Ne çok hissetim, bahsettim kış sevgimden, kara olan aşkımdan, kış sabahlarından, gecelerinden galiba yaza haksızlık ettim..Düşündüm de sıcaklıklar artınca, yaz da bir başka güzelmiş..Belki kış kadar üstüne şiirler yazamam, özleminden divane olamam ama yine başka severim yazı diyerek yaz mevsimine bir atıfta bulunmak isterim..

Kış insanı olarak ben, yazı başka severim..


Başka severim yaz akşamlarında güneş çekildikten,  insanlar  eşyalarını toplayıp bir bir terk ettikten sonra sahili, terliklerimi elime alıp denizin içinde yürümeyi..Dalgaların kıyıya vururken
çıkardığı ses ile birlikte gün ışığına usulca veda etmeyi..

Güneş gözlüğüne ihtiyaç duymadan, gözlerimi  kısmadan , kavurucu sıcağın etkisi azalınca yürümeyi, deniz kalabalık misafirlerini uğurladıktan sonra  pırıl pırıl ışıldarken, güneş ara sıra gülümserken yürümeyi..

Gece pazarı için hazırlanan esnafın telaşını, birbirine karışan müzik seslerini, bisiklete binenleri, koşanları, yürüyenleri izlemeyi ..Günün uzun olmasını, havanın geç kararmasını fırsat bilen çocukların cıvıltılarını, saklambaç oynarken attıkları çığlıkları..

Tatilcilerin yol maceralarını dinlemeyi, her yeni bir yer gördüğümde çocuklar gibi sevinmeyi, tatilci olup valizleri hazırlayıp yollara dökülmeyi, eve dönünce bu bavullar nasıl yerleştirilir diye söylenmeyi, sonra tekrar  nereye gitsek diye düşünmeyi, gidemezsek üzülmeyi, dostları, arkadaşları, sevdiklerimi  yaz gecelerinde misafir etmeyi..

Dondurmacıların, mısırcıların, külahta çekirdek satanların coşkusunu..Yığın yığın kalabalıkların amaçsızca bir uçtan bir uca yürüdüğü kordonu..Luna parktan gelen eğlencenin sesini, çarpışan otomobildeki ruhu çocukların kahkahalarını, gondoldan gelen korku nidalarını..Yazı yaz yapan her detayı..

 Kış insanı olarak ben, aslında yazı başka severim..
                                                      

8 yorum:

  1. Var eden herşeyi, her mevsimi bir başka güzel var etmiş...
    dua ile... by_sükut

    YanıtlaSil
  2. Bismihi Subhanehu
    Yaz gecelerinin benim için en güzel noktası geceyi sabaha dek sahilde oturarak yaşamaktır. El ayak çekilir ve kimse kalmaz. Bakarım gökyüzüne Kudret Kalemi neler yazmış diye. Ve ben benden yola çıkarak bana varırım.
    Ama şu an algımda acaip şekilde dondurma ve mısır var. Gitti motivasyonum :)

    dua ile... by_sükut

    YanıtlaSil
  3. yani tüm ciddiyetimle okurken olacak şey mi son iki cümle :)sadece gülüyorum şu an..

    YanıtlaSil
  4. :)
    Ciddi ciddi yazarken birden cümlelerim sürçtü. Ben ki içimdekini asla içimde tutmam yazdım gitti :)
    dua ile... by_sükut

    YanıtlaSil
  5. Rabbim gülüşünüzü ebedi kılsın inş. by_sükut

    YanıtlaSil
  6. iyi ki sürçmüş cümleleriniz :)
    hepimizin gülüşü ebedi olsun..

    YanıtlaSil
  7. Ecmain olsun :)

    YanıtlaSil

Eğer paylaştıklarım sizde bazı sorular, cevaplar ya da duygular oluşturuyorsa ve onları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum..
Şimdiden teşekkürler..