17 Ekim 2011 Pazartesi

başa gelen çekilir..




Her zaman her istediğini vermiyor elbette hayat..Tüm koşulların uygun olsa bile çok istediğin, çok yaklaştığın halde olmuyor işte, gelmiyor sana..İlk bakışta bu kötü gibi görünüyor tabi..Bir olayı yaşarken onun neden yaşandığına dair fikir yürütebilme sanırım çoook tecrübe gerektiriyor

Hani hayırlısı denir, kısmet denir ya sadece dil söyler onu.Oysa yürek bangır bangır bağırır "ben çok istiyorum" diye.."O" her neyse o an ulaşılmaz gelir, ulaşılmadıkça da (aksi iddia edilse de kabul etmem) daha bir çekici gelir..

Başına her gelenin vardır elbet bir sebebi..Belki kendini geliştirmen içindir, belki yardımına ihtiyaç duyuluyordur, belki başkasına cezasındır ya da iyilik..Belki anlaman içindir hayatı, büyümen için, geşimen içindir..Ya da sadece öylesine de olabilir..Denk gelmiştir..

Neyse gelen başa, çekilecektir aslında..Üzerine günlerce konuşulsa da, geceler boyu düşünülse, bardaklar dolduracak kadar gözyaşları dökülse de..Sonunda bir kazanç olmasa da kayıp olmaması bir kazançtır aslında..

Yaşarken bunları anlamak elbette kolay değil..Denizin ortasında tek başına dalgalarla boğuşurken, yüzmeyi bilmek yetmez..İnanca, güvene, morale ihityaç duyulur..İşte yaşamdaki zorluklarda da böyle, geçecektir mutlaka ama önce sana ihtiyacı vardır..

Kimsenin elinde bir sihirli değnek olmadığına göre önce başroldekine düşer iş, sonra yardımcı oyuncular girer devreye ve tabi ki olmazsa olmaz zaman..Zaman en etkili ilaç tartışmasız..Geriye dönüp baktığında zamanın bir çok şeyi tedavi ettiğini görmek hiç de zor değil.

Ben de yirmili yaşlarda böyle düşünemiyordum elbette.Yaşadığım olayları o an için dünyanın en büyük sorunu haline getirip, daha da kaosa dönüştürdüğümü şimdi görebiliyorum..Hata etmişim diyorum ama bugün sorunlarla boğuşurken en önemli silahımın; o zaman ki sabırsızlığım, pireyi deve yapışlarımdan edindiklerim olduğunu hatırlayarak yatıştırıyorum kendimi..Ve bunu öneriyorum bu satırları okuyan herkese..

Yaşadığın herşey senin..Senin seçimin farkında olmasan da..Senin davetine icabet..Öyleyse dikkat et çağırdıklarına; bazen söylediklerin, bazen düşündüklerin, bazense hareketlerin birer davetiye..O zaman sahip çık hayatına gelenlere, memnun değilsen de güle güle de..

Hayatta herşey geçici.En büyük sorun da, en büyük mutluluk da..Geriye kalansa  sadece "hoş bir seda".

                                                             

7 yorum:

  1. Bismihi Subhanehu...
    Yazının kelimenin tam anlamıyla tadı damağımda kaldı. Bu damak tadı içinde düşündüm. Aslolan bizim hayattan istediklerimiz mi yoksa hayatın bizden istedikleri mi? Bunu daha geniş bir vakitte tekrar ve tekrar okumak ve dahi derinliğine inebilmek duasıyla...
    Fiemanillah... by_sükut

    YanıtlaSil
  2. by_sükut, ya da iksinden ortaya bir karışık mı dersem umarım yorumlarınızdaki derinliğe ayıp etmiş olmam :)

    YanıtlaSil
  3. İnsan kendi başına bir bireydir. Birey olarak yaratılır. Birey olarak bir kimlik ve kişiliğe sahiptir, Genlerini eğer araştırırsak Hz. Ademe kadar dayanır. Daha da ötesi yoktur. Doolayısıyal kromozonları kendinoen önceki geçen nesillerden alır. Demik ki felsefi olarak bakarsak ad birey aslında insanlık ailesinin bir üyesi olmakla birlikte,insanlıgı temsil etmektedir. Hayattan beklentileriize gelince her zaman istediğimiz olmayabilir. Biz bunu hayra da yorarız. Herşey kendi seçeneğimiz doğrultusunda gelişemez. Bu dünyada kurunun yanında yaş da yanar. Çünkü insan birey olsa da toplumsal bir varlıktır.

    YanıtlaSil
  4. kalbi güzel, üşüyorum ama bu da hayattan değil mi? bakma söyleniyorum ama sağlıklıyım diyorum ve bu da hoş bir seda işte kalacak, diye hayata devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. profösör, farkındalık benim de sözünü ettiğim, seçimlerindeki düşünce gücü..


    Aslı'm, biliyorum üşüyorsun ama seviyorsun da artık biraz biraz kışı :) di mi?
    çok sağlıklı olmani dilerim, o hoş sedayı hep duymak için..

    YanıtlaSil
  6. banane yaa, odamı istiyorum ben şimdi... yatağımı.. uyucam ben.!
    ama her istediğimizi vermiyor ya bu hayat; bu isteğim de olmuyor dimi şimdi bu hayatta..
    mecburen kalmak zorundayım burada akşam çökene kadar şehrin başına...!!

    YanıtlaSil
  7. YaşamPINARIM, sabret bakalım az kaldı akşama, odan seni bekliyor tüm yalnızlığıyla..
    ve her istediğimizi vermiyor oluşu da aslında bi denge diye felsefe yapmazsam olmaz şimdi :D
    kocaman öpücükler cicim..

    YanıtlaSil

Eğer paylaştıklarım sizde bazı sorular, cevaplar ya da duygular oluşturuyorsa ve onları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum..
Şimdiden teşekkürler..